Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2008 16:12 - Събота в Белград
Автор: dessykg Категория: Туризъм   
Прочетен: 6595 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 16.11.2008 18:20


Вчера отскочихме с един приятел до Белград.

Ей така, да го видя. И да ви кажа – има какво да се види. Нямам намерение да правя подробно описание на града. За това е интернет, книгите и пътеводителите, аз определено няма да се справя по-добре.

Това, което искам да споделя е настроението.

Имахме страхотен късмет да се наслаждаваме на невероятно време. Докато тук, в България на повечето места властваха мрачни облаци и мъгла, там слънцето огряваше през целия ден.

Първото, което ме впечатли е, че влизането в Белград няма общо с влизането в София. Указателни табели на всеки 200м, имената на улиците са достатъчно големи за да ги видиш. Няма шанс да се загубиш просто. Споменах ли, че в строг център бях за няма и 10 минути? Ако не съм, сега го казвам. Движението е прекрасно уредено и задръствания нямаше. Никъде, ама изобщо.

Паркирането си е сложно, до толкова, че паркинг местата в зоните (синя, зеленаи жълта – в зависимост от това, колко време може да останеш) се заплащат с смс или специални карти. Но за туристи, като нас хората също са се погрижили. Навсякъде има платен паркинг (приблизително 1лв за час).

Оставихме колата в центъра и тръгнахме да се разходим. Чистотата ме порази. Не е чистотата на малко градче в Германия, където можеш да ядеш на асфалта. Но определено обувките ми не се напрашиха само след 10 минутна разходка. Постоянно се движеха хора с метли и лопати и събираха малки боклучета и листа.

В началото на пешаходната „Кнез Михайлова” има площадче с фонтан и целия ден улични артисти представяха своето изкуство. През няколко часа се сменяха музиканти, живи статуи, кукловоди. На няколко метра по улицата се продават прясно изпечени кестени и пуканки. Въздуха ухае невероятно, сладко и ароматно.

Знаете ли, в центъра на Белград има въздух. Чудех се, какво ми е по-различно, и установих, че е това. Там няма презастрояване. Моят приятел е ходил още няколко пъти преди и каза, че нищо не се е променило с изключение на санирането на фасадите. Строителството е насочено към новата част на града. За това и архитектурната стилистика е съхранена и не те заболяват очите от крещящи бетонни недомислици.

А пък хората... ходят си спокойно, никой за никъде не бърза, защото така или иначе ще стигне. Стрес - какво е това? Когато водещият принцип е „Уживай у живот” (Наслаждавай се на живота) няма стрес или той е сведен до минимум.

По „Кнез Михайлова” се отбихме, да видя ректората на Унивеситета и „Студентски трг (площад)”, а после стигнахме до Белградската твърдина и „Калемегдан”. Там Сава се влива в Дунав и от там се вижда новата част на града. Невероятно красиво място. По Сава има понтони с направени хотелчета и ресторанти, прииска ми се да отидем да ги видим, но няма време.

Върнахме се, хапнахме по една истинска „Гурманска” плескавица от крак, полята с типичното Йелен пиво, за да стигнем след това до една от най-хубавите улици на стар Белград: Скадарлия – любимото място на белградската Бохема. Напомни ми малко на стария Пловдив. С каммената настилка, ресторантчетата и бирариите.

Лелеее, колко се отплеснахме, бързо да видя още някалко от задължителните забележителности: Хотел „Москва”, Стария дворец (в момента сграда на Общината), Народното събрание, сградата на пощата, театъра и историческия музей.

За шопинг и дума не може да става. Много е скъпо. Моя приятел си взе една книга и малко музика, аз се задоволих с пътеводител и страхотна, ръчно изработена керамична чаша, в която си пия кафето, сега, докато пиша тези неща.

По магистралата на връщане отново изненади. Всеки изход беше идеално осветен, просто нямам думи. Такова нещо съм виждала само в западна Европа.

Да си кажа честно, стана ми криво. Ние дето сме част от Европейският съюз има още доста да наваксваме. Сърбите, с всичките си войни и проблеми, в много отношения са по-напред.Не съм сърбофил, но гледам на нещата реално. Сравнението изобщо не е в наша полза за съжаление.

Ще отида пак в Белград, обещах си. Само че този път с преспиване. Може в някое от понтонните хотелчета по Сава, ше хапна в някоя кафана по Скадарлия и ще се наслаждавам на живо изпълнение на етно-джаз в някой клуб.

А до тогава ще съм доволна и на това:

 

p.s.

Исках да ви покажа и малко снимки, ама не ми се получи, може да ги видите тук:

http://www.flickr.com/photos/dessy_k_g/





Тагове:   събота,   Белград,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - Blagodarq za razhodkata:)Razg...
16.11.2008 21:39
Blagodarq za razhodkata:)Razgledah i tezi ot birafesta i Bamberg:)
Priqtna ve4er:)
цитирай
2. dessykg - bizcocho
16.11.2008 21:53
Радвам се, че са ти харесали! Приятна неделна вечер и на теб :)
цитирай
3. beasta - Красиво е
16.11.2008 21:54
Прегледах и снимките. Наистина изглежда супер. Само дето вече не знам къде има по-зле от нашето си.. :|
цитирай
4. dessykg - b
16.11.2008 22:14
Незнам и аз. И в Румъния бях преди 2 години, пак беше по-добре, гледах и как правят пътищата. Сякаш за вечни времена. Човек като пътува, се разочарова, след като се прибере. Просто незнам какво да кажа
цитирай
5. jesusbg - Може да си организираме една бло...
17.11.2008 20:39
Може да си организираме една блогърска екскурзия до Белград :-)
цитирай
6. dessykg - Разбира се! Това е идея! И пътьом ...
17.11.2008 21:55
Разбира се! Това е идея! И пътьом може да посетим Погановския манастир, за който писа kuracpalac. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dessykg
Категория: Други
Прочетен: 211813
Постинги: 30
Коментари: 388
Гласове: 4271
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031